Jeremy Clarkson bocsánatot kért körülbelül egy hónappal azután, hogy a The Sun-ban elmarasztaló cikket írt Meghan Markle-ről

Harry herceg és Meghan Markle Netflix dokumentumfilmekdecemberében jelent meg, címlapra került és sok körben sarkító beszédtéma lett. Egyik legszókimondóbb kritikusuk, a brit tévéműsorvezető, Jeremy Clarkson most újabb és közvetlenebb bocsánatkérést adott ki a The Sun újság rovatában tett megjegyzéseiért, mondván, hogy “utálja” Markle-t.

A decemberi cikkben, amelyet eltávolítottak a The Sun webhelyéről, Clarkson azt mondta, hogy éjszaka ébren fekszik “fogcsikorgatva, és arról a nappalról álmodik, [Meghan] Nagy-Britannia minden városának utcáin meztelenül parádéznak, miközben a tömeg azt kiabálja, hogy „Szégyen!” szkennel. és ürülékdarabokat dobj rá.”

A cikk azonnal széles körű visszhangot váltott ki, többek között több mint 20 000 panasz érkezett a független brit sajtószabványügyi szervezethez, amelynek célja, hogy felelősségre vonja az újságokat és magazinokat bizonyos normák betartása miatt. Clarkson ekkor igent mondott elnézést a megjegyzéseiért “annyi fájdalmat okozott”, de közvetlenül nem kért bocsánatot azért, amit mondott.

Az ITV-nek adott interjújában Harry herceg azt mondta, hogy a cikk “borzalmas, bántó és kegyetlen volt a feleségemmel szemben” – írta a BBC News.

Az Instagramon hétfőn megosztott új nyilatkozatában Clarkson elmondta, hogy általában elolvassa valakinek a munkáját, mielőtt beküldi, de sietett, amikor megírta a cikket a párról, és “csak megnyomta a küldést”.

„Nagyon sajnálom” – írja. – Egészen a lábam golyóitól a fejemen lévő tüszőkig. Elmondása szerint kezdetben “lassú dübörgésként” vette észre a kritikát, “de aztán a dübörgés felerősödött”.

A nyilatkozatban Clarkson azt mondta, hogy a leírásában egy “Trónok harca” jelenetre hivatkozott, amelyben Markle-t felvonultatták az utcákon, de elfelejtette megemlíteni a cikkben. Ugyanazt készítette magyarázat a Twitteren a cikk megjelenése után: “Jaj, szívem. Inkább beteszem a lábam. Egy rovatban, amit Meghanról írtam, ügyetlen hivatkozást tettem a Trónok harca egyik jelenetére, és ez sok embernek rosszul esett Meg vagyok döbbenve, hogy ennyi fájdalmat okoztam, és a jövőben óvatosabb leszek” – írta a Twitteren.

Azt mondta, hogy a múltban “mindenféle dologgal vádolták”, de “ritkán volt szexizmus”, és haragudott magára az oszlopával történt összeomlás után.

“Én is el voltam keseredve, és mindenki más is” – áll az új közleményében. “A telefonom megőrült. Nagyon közeli barátaim dühösek voltak. Még a saját lányom is az Instagramon perelt be.” Clarkson lánya, Emily akkor ezt írta: “Nagyon világossá akarom tenni, hogy ellenzem mindazt, amit apám Meghan Markle-ről írt.”

A The Sun december 23-án bocsánatkérést tett közzé, és ezt írta: “Mi a The Sunnál sajnáljuk e cikk megjelenését, és őszintén sajnáljuk.” Ennek ellenére a kritikusok Clarkson kirúgását követelték – vagy akár gyűlöletbűncselekmény vádjával is – írja közleményében.

Clarkson elmondta, hogy karácsony reggelén e-mailben kért bocsánatot Harry hercegtől és Meghantől. “Azt mondtam, értetlenül állok a tévében elmondottak előtt, de a rovatomban használt nyelvezet szégyenletes volt, és nagyon sajnálom” – írja.

Dokumentumfilm-sorozatukban “Harry és Meghan” A pár elmondása szerint 2020-ban az ellenséges média vezérelte őket arra, hogy feladják a királyi családban betöltött szerepüket, állandósítva a pletykákat, és néha rasszista megjegyzéseket fűztek Markle-hez, aki kétfajú, és az első színes bőrű, aki csatlakozott a királyi családhoz.

A sorozat hamarosan azzá vált A Netflix valaha volt legnézettebb dokumentumfilmje.

Ban ben Harry herceg új könyve, a “tartalék” A múlt héten megjelent, a brit médiát is felhívta, és azt mondta, hogy a családja nem támogatja, mivel ő és Meghan küzdött a bulvárlapokkal, és különösen a feleségével kapcsolatos “faji kommentárokkal”.

“Úgy érezték, rosszul néznek ki” Harry elmondta Anderson Coopernek egy interjúban a CBS News „60 Minutes” című műsorához. – Úgy érezték, erre nincs esélyük, vagy nem tehetik meg a partnereikért.

“Amit Meghannak át kellett élnie, az részben hasonló volt ahhoz, amit Kate és Camilla átélt, nagyon különböző körülmények között. De akkor hozzávesszük a versenyelemet, ami a sajtó volt – a brit sajtó rögtön ráugrott.”

Clarkson a ‘Clarkson’s Farm’, az Amazon Prime Video sorozat főszereplője, miután megpróbált farmot vezetni. A Variety jelentése szerint az Amazon valószínűleg megválik Clarksontól, és hétfőn lemond a show virtuális sajtóeseményéről.

Clarkson a „Ki akar lenni milliomos” című filmet is bemutatja az ITV-n az Egyesült Királyságban. Kevin Lygo, az ITV média- és szórakoztató részlegének vezetője elmondta, hogy „jelenleg nem tervezik őt leváltani műsorvezetőként” – írja a BBC News.

.

Leave a Comment

%d bloggers like this: