Töltsön éjszakát egy igluban az Alpokban. Jól hangzik, de igaz?

A szerkesztő megjegyzése: Iratkozzon fel a Unlocking the World-re, a CNN Travel heti hírlevelére. Híreket kaphat a megnyíló úti célokról, ihletet a jövőbeli kalandokhoz, valamint a legfrissebb híreket a repülésről, az ételekről és italokról, a szállásokról és egyéb utazási fejleményekről.

CNN

Jól hangzik egy jégkunyhóban tölteni az éjszakát. És ez van, bár szó szerint.

Amikor december végén családom egy étterem méretű jégkunyhóban ült az osztrák Alpok egyik síparadicsomának lábánál, és egy kizárólag kenyérből és forró sajtból (értsd: fondüből) álló vacsorát evett, 10 éves lányom elkapta a kaland, amit átéltünk.

– Néhány embernek való – mondta, lehelete látszott az „étteremben”. A kulcskérdés, amely ezután megmaradt, az volt: „egyes emberek” vagyunk?

Első látásra szkeptikus voltam. A Kühtai síterület lábánál, a lélegzetelállító tiroli hegyekben, Innsbruck közelében a hegyekből álló jégkunyhó a Tatooine “Star Wars” építészetére emlékeztetett, amelyet a megfagyott Hoth bolygóra helyeztek át. Nem tudom, miért vártam mást (talán a cég rajzfilmjéglogójából kitalált füst jött ki?), de nagyon-nagyon hideg volt.

Ahogy az étterem jégbárja előtt álltunk, és gőzölgő csésze forralt borral, teával és forró csokoládéval fogadtak bennünket, a lábujjaink zsibbadni kezdtek, ahogy a jeges padlón álltunk pár perccel a tartózkodásunk után.

Amikor az összes vendég megérkezett, vendéglátónk üdvözölt minket, és németül elmagyarázta, hogyan telik majd az éjszaka. Mi voltunk az egyedüli angolul beszélők, és bár ésszerűtlen elvárni, hogy mindenki beszélje a nyelvünket, a végén kapott fordítások mégis tömör CliffsNotes-ok voltak arról, amit továbbadtak a többi vendégnek.

– Tedd a másnapi ruhákat a hálózsákod aljába, jó? a házigazda fordított nekünk. – És nagyon fontos: ne aludj nedvesen. Bólintottunk. Jó tanács.

A bejelentkezés után szabadtéri tevékenység volt. A két sípálya közötti tisztáson vezetett hótalpas túra egy magas csúcs alatt zajlott, amelyet drámaian megvilágított a holdsarló. Míg a legkisebb lányom átment a sétán, miután megpróbáltam a lábbelit a csizmájára rögzíteni, és túlságosan megsértettem fájó lábujjait, addig a legidősebb lányom vad volt.

Szép és meleg séta volt. Most már rendelkezem azzal a képességgel is, hogy felcsatoljam a görcsöket a hótalpokra, és felfelé mászkáljak benne. De ismét a turné németül volt részletezve, és angolul “Easy, go there. Hard way, go there”-re redukált.

Soha nem kaptunk menüt a vacsoránál, így a fondü (és a penne tészta piros szósszal, kedvesen a vegán idősebb lányomnak és a fondütől óvakodó fiatalabbiknak) után láttuk, hogy van desszert, de utána már túl sok volt. későn rendelni.

A mi jégkunyhótermünk nem tömbökből állt (mint a cég logóján, vagy bármilyen iglu-képből, amit el lehet képzelni), hanem három lábnyi kondenzált hó egy léggömb körül, amely leeresztett, és egy üreges középpontot tárt fel. A hátsó falunkba egy lenyűgöző jégfalképet véstek, amely egy sárkány lehetett (nem lélegzett tüzet), amelyet egyetlen lámpa világított meg.

Az általuk szállított hálózsákok és állatbőrök egyetlen nagy matracon hevertek, amely egy óriási jégtömb tetejére volt ágyazva, mint egy koktél négy jumbo garnélarákból.

Ahogy feltérképeztük az összes ruhát, amit a hálózsákban hordanánk, beleértve a sapkát, a kesztyűt és a sínadrágot, azt jósoltam, hogy a leheletünk és a testhőnk melegen tart majd egész éjszaka. – Holnapra már izzadunk – mondtam teljesen helytelenül.

„Mintha a hűtőben aludnék” – mondta a legkisebb lányom. Olyan szerencsésnek kell lennünk. Az Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala szerint a hűtőszekrény ideális hőmérséklete 4,44 Celsius-fok (40 Fahrenheit-fok). De attól a szerencsés finn vendégtől, akivel a szaunában beszéltem, és később a személyzet ellenőrizte, megtudtam, hogy a jégkunyhónk nulla Celsius-fok (32 Fahrenheit) volt – ez a fagypont. Odakint, ahol a fürdőszobába és a hordozható szaunába kellett menni, -6 Celsius-fok (21 Fahrenheit) volt.

Természetesen mindannyian szaunázni mentünk, ami örvendetes változás a klímához képest. A rögtönzött lefekvés előtti tervünk az volt, hogy felmelegítjük magunkat, berohanunk a fűtött fürdőszobába, hogy felrakjuk az összes réteget, sprinteljünk vissza a jégkunyhóba, gyorsan bemászunk a hálózsákokba, hogy elzárjuk a meleget, és imádkozunk, hogy gyorsan aludjunk.

Mire valóban beértünk a táskáinkba, a szauna helyiségből elpárolgott a testhő. Bármit megadtam volna, hogy aludjak egy szép, meleg Tauntaunban.

Az író családja leguggol a hosszú hideg szunyókálásra.

Hogy eltereljem a figyelmemet a kényelmetlenségről, amíg az álom el nem vette az uralmat, felolvastam feleségemnek és lányaimnak fejlámpa mellett Maria von Trapp önéletrajzát, akinek apátságát előző nap láttuk Salzburgban. Úgy aludtam el, hogy egy hangulatos apácaszállásról álmodoztam, és arra gondoltam, hogy nincs más, csak e három, szívesebben ülnék egy jégkocka tálcában.

Szörnyű éjszakai alvás volt mindannyiunk számára. Párnát nem adtak, így a ruháinkból göcsörtös párnákat csináltunk. Egy ponton, amikor felébredt a hideg, egy takarót tettem a fejemre, hogy elzárjam a hőt, egy kis melegsátort, amely lehetővé tette, hogy visszaaludjak.

Máskor este a legkisebb lányomnak ki kellett mennie a WC-re. Ő és én a sötétben felvettük a cipőnket, és lesétáltunk a havas ösvényen a latrinákhoz. “Felnézni!” – mondtam neki a visszaúton. – A csillagok nagyszerűek! és a Nagy Göncölre mutattam. Nem válaszolt, és nem hagyta abba, vágyott arra, hogy visszabújhasson a hálózsákjába.

Amikor újra elaludtam, aggódtam a családomért. Ez az élmény inkább kitartásnak, mint szórakozásnak tűnt. A tartózkodásnak legalább ez az aspektusa kevésbé volt kulturális célú, és inkább történelmi, mivel a sarkvidéki régiók inuit népe (amelyre egykor pontatlanul az eszkimó kifejezés utalt) soha nem élt jégkunyhóban; egyszerűen ideiglenes menedékként szolgáltak, hogy túléljék a fagyos hőmérsékletet.

Másnap reggel csésze forró, cukrozatlan teával ébredtünk a jégkunkban. Túléltük a szénfagyasztási folyamatot. A tea hamar ihatatlanul hideg lett, ahogy összepakoltuk a cuccainkat.

Kint úgy néztünk ki, mint kimerült, görcsös énünk vaskosabb változatai az első ausztriai napunkon. Ez azután történt, hogy egy éjszaka nem aludt a vörösfestéken Münchenbe – köszönhetően egy magányos kisgyermeknek, aki végig sikoltozott. Legalább melegünk volt azon a gépen, gondoltam.

Más igluvendégek azonban valahogy boldognak tűntek. Azok a gyerekek, akik szintén jégdobozban aludtak, nagy hóból készült sziklákon játszottak. Nem tudtak betelni vele. Azt vettük észre, hogy az osztrák vendégek jobb téli ruhát viseltek, mint mi. Ők voltak azok az emberek, akiknek ezt a jeges lakhelyet szánták. Ők voltak a „néhány ember”.

A jégkunyhó falu nappal.  Szállás a közeli síközpontokban.

Miután kijelentkeztem, megkértek, hogy fizessem ki az italszámlámat. – Melyik lapon? Megkérdeztem. Ez volt a meleg üdvözlő italunk, amit nem is kértünk. – Hülye – mondta a feleségem.

Reggeli közben azonban mindent megbocsátottak. Ez az egyik közeli vendégházban zajlott, ahol a síelők csodálatosan melegen aludtak, kétségtelenül párnákkal! Az étterem svédasztalos meleg ételeket szolgált fel. Talán az éjszakánk miatt volt ez, de azt mondtuk, hogy ez volt a legjobb kávé és forró csokoládé, amelyen utaztunk.

Reggeli közben beszélgettünk a kalandról, és egyetértettünk abban, hogy a szauna és a reggeli volt a legjobb rész. És – tette hozzá a legidősebb lányom – most már dicsekedhetünk. Mint az ejtőernyős ugrás vagy a síelés az Alpokban (amit másnap csináltunk), csak egyszer kell megtenned, hogy életed végéig elnevezd.

Másnap este, egy innsbrucki szállodai szobában egy paplan alatt, rendkívül hálásnak éreztem magam, amiért nem aludtam el egy jégkunyhóban azon az éjszakán, vagy valószínűleg soha többé.

Ha Ön az a „néhány ember”, akinek még mindig kiadós, fergeteges szórakozásnak hangzik egy igluban aludni, Iglu-Dorfnak öt „hószállodája” van (egy Ausztriában, egy Németországban és három Svájcban). késői futás december végéig és április elejéig. Kühtai kivételével minden helyen van pezsgőfürdő.

Vigyél magaddal extra meleg zoknit, sok meleg réteget, csizmát, jó kalapot az alváshoz, párnát és kalandvágyó és nyitott hozzáállást. „Az én embereimből” hiányzott néhány ilyen lényeges elem.